Reklame


"Sina lečim marihuanom. Svestan sam da kršim zakon ali mi je njegovo zdravlje najvažnije!". Ovako za hrvatski Jutarnji list počinje svoju ispovest Davor,otac dečaka koji boluje od cerebralne paralize.
"Sina lečim marihuanom, nije me strah od policije"
Dečak je bolestan od rođenja, a otac se odvažio da ispriča priču za javnost nakon što je pre nekoliko nedelja češki parlament odobrio zakon koji dopušta terapeutsku upotrebu kanabisa za ublažavanje delovanja nekih teških bolesti.
"Desna mu je strana bila sasvim oduzeta, nije bila pokretljiva. Primetili smo od njegove prve godine. Godinama smo intenzivno išli na fizioterapije i napravili sve što su nam doktori preporučili. Kad je imao četiri godine, čuli smo da neki roditelji koriste za svoju decu ulje kanabisa iz Austrije i iz Holandije i njime masiraju decu i da imaju neke rezultate. Ovo mi se učinilo kao skupa varijanta, s putovanjima i rizičnim prelascima granica, pa sam odlučio sam da zasadim kanabis. Pomalo se razumem u agronomiju pa mi nije sve bilo potpuno nepoznato", priča Davor za Jutarnji.

On se vraća na priču da ga je odluka Češke ohrabrila jer je njom predviđeno da će se marihuanom prepisanom na recept moći lečiti oboleli od raka , Parkinsonove bolesti, multiple skleroze ili psorijaze.
Davor je kako bi izlečio svog sina zasadio marihuanu i tako sa smolom od lišća kanabisa pravio kremu koja je dečaku dosta pomogla. 
"Masirali smo ruku svaki dan dva meseca, pa pauza od mesec dana da vidim da li je nešto loše, pa za mesec dana ponovno... I sad nakon tri godine sve se ispravilo, ali išao je i na terapije. Doktori su iznenađeni, jer nije imao dobru prognozu, ali ne znaju o čemu se radi", kaže Davor.
U Hrvatskoj upotreba kanabisa je zakonom zabranjena a za uzgoj istog predstoji kazna zatvora od šest meseci do pet godina.
Nakon dva, tri meseca masiranja videlo se poboljšanje, dečak je mogao da drži ruku otvorenom a nakon godinu i po dana i da je mrda. 
Na samostalni uzgoj Davor se odlučio i jer je ulje kanabisa za koje je čuo iz Austrije i Holandije bilo industrijske proizvodnje, a on i oporodica već su zbog deteta zdravo živeli i pazili na ishranu i način uzgoja hrane.
"Zasadio sam nekoliko biljaka kanabisa, na planini gde imam parcelu, da vidim šta je to zapravo. Na planini nije zagađeno područje i nepristupačno je, a time i manje riskantno da me neko uhvati", priča Davor i dodaje:
"Krenuo sam u akciju jer sam želeo da pomognem svom sinu. Seme sam nabavio iz Španije putem interneta. Zasadio sam ih pet. Proveo sam skoro šest meseci s biljkama, brinuo za njih. Veliki je posao, treba im dosta vode, a kasnije se moraju i šišati", objašnjava Davor. 

Nije me strah od policije

On priznaje da ga nije strah od policije jer je spreman na sve da njegov sin bude bolje. 
"Ne, nikad me nije bilo strah. Svestan sam šta radim, nisam glup. Nema igranja. Radiš lek za svoje dete, koje ti je najvažnije na svetu, a taj lek je zabranjen i treba biti oprezan. Ja ne pušim travu. Moram uvek biti priseban. Uostalom, protivnik sam konzumacije kanabisa pušenjem radi zabave. I sad kad sam vas pozvao, to je samo zato što je mome detetu znatno bolje i želim da  svedočim drugima. I da se nešto dogodi, ja sam ono što je trebalo već napravio", priča otac bolesnog dečaka.
Nakon što bi obrao biljku, Davor je suši. List kanabisa (ne cvet) koristio je za kremu za spazam.Kremu je napravio tako da je pomešao maslinovo ulje i rastopljeni list-smolu. Njegov sin je sve vreme nastavio i sa preporučenom lekarskom terapijom.
"Sve sam napravio na sličan način na koji se radi med. Odvoji smolu medicinskim alkoholom. Propolis je masnoća koju pčela skida s biljke, logika mi je govorila i da kanabis treba rastopiti jer je biljka masna. Bilo me strah samo da ne eksplodira i na početku sam topio na minimalnoj temperaturi. Naravno, najvažnije je da se priprema na otvorenom jer u zatvorenom može eksplodirati! Smola koju sam dobio je zapravo isto kao propolis - objašnjava Davor.

Ulje kanabisa leči nesanicu

"Znam da neki deci daju ulje kanabisa od cveta i oralno, ali ja se nisam usudio. Razmišljam o tome da svome sinu dopustim i da jede smolu. Morao bih je prvo napraviti tako da bude lagana, s minimalno THC-a... Ako se odlučimo, probaće ulje smolu za vreme idućih zimskih praznika, da se telo privikne na THC dok nije u školi. Efekat kanabisa u onom smislu osećaće se lagano samo prvih dana, a onda će se telo naviknuti i neće biti primetno. Rizikovaću jer verujem da je moguće da mu se i zadnji grč od paralize opusti. Ako ne bude promene kroz par meseci, neću forsirati, a sve ću, naravno, prvo isprobati na sebi i to u većoj dozi. I ulje za spazam sam prvo sebi masirao danima", dodaje Davor.
Ulje Davor pravi tako da na 100 mililitara alkohola doda 15 militara smole od cveta konoplje. Ulje cveta kanabisa, tvrdi Davor, dobro je za bolove, nesanicu i otvara apetit.
"Znam da kanabis pomaže za svašta, ali postoji taj problem, taj strah koji u ljudima izaziva već samo ime. Biljka je pogrešno shvaćena u njoj većina vidi drogu, dok ja u njoj vidim lek. Da se sve o čemu sam vam pričao zove drugim imenom, da li bi bilo straha?",  dodaje on i upozorava i da se ulje kanabisa prodaje na internetu po ceni od 300 do 1.500 evra, ali je rizično kupiti tim putem.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.