Reklame


Mlada Avganistanka Ajša Mohamadzai (22), kojoj je muževljeva porodica odsekla nos i uši za kaznu što je pokušala da pobegne iz prinudnog braka u kome je bila zlostavljana, uspešnom operacijom je dobila novi izgled
Avganistanka kojoj je odsečen nos dobila novo lice
Ajša je postala poznata širom sveta kada je njeno lice sa odsečenim nosem osvanulo na naslovnoj strani poznatog časopisa Tajm (Time). Tada je imala 19 godina i postala je simbol ugnjetavanja žena u Avganistanu. Tri godine nakon ovog stravičnog događaja, dobila je novo lice, ali i novi život.

Kada je imala samo 12 godina, otac ju je obećao talibanskom borcu, kako bi vratio dugove. Predata je njegovoj porodici, gde je spavala u štali sa životinjama.

Trpela zlostavljanje svakog dana

"Svaki dan sam bila zlostavljana od strane surpuga i njegove porodice, fizički i psihički. Nisam to više mogla da podnesem i pobegla sam, a kada su me uhvatili, dobila sam kaznu od pet meseci zatvora. Posle odrađene kazne, sudija me je poslao nazad kod muža. Te noći su me odveli u planinu", priseća se ova mlada Avganistanka.
Naslovna stranka Tajma, koja je obišla svetNaslovna stranka Tajma, koja je obišla svet
Potom su joj vezali ruke i noge i rekli da će joj za kaznu odseći nos i uši, što su ubrzo i uradili. "Usred noći, osetila sam nešto kao hladnu vodu u nosu. Otvorila sam oči, ali ništa nisam mogla da vidim, jer sam bila sva u krvi.”
Ostavili su je u brdima da umre, ali se ona nekako uspela da dođe do kuće svog dede. Otac ju je odveo u američku bolnicu, gde je podvrgnuta lečenju, a u avgustu 2010. uz pomoć Grosmanove fondacije za žrtve opekotina avionom je prebačena u SAD.

Novi život u Americi

U Americi živi u porodici koja joj je ponudila gostoprimstvo, a njujorška humanitarna organizacija “Žene za žene Avganistana” pružila joj je podršku i platila školovanje, koje joj je u Avganistanu bilo uskraćeno zato što je žena. Čak 90 odsto žena u ovoj zemlji trpi neki vid zlostavljanja.
Ajša ponovo nasmejanaAjša ponovo nasmejana
"Želim da poručim svim ženama koje su zlostavljane, da budu jake. Nikada ne odustajte i ne gubite nadu", poručuje Ajša. 

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.