Reklame

Pre godinu dana, kao bomba je odjeknula vest da je Hašim Tači uhapšen 22. januara u popodnevnim satima i helikopterom prebačen u Podgoricu odakle je trebalo da bude isporučen Tribunalu u Hagu, zbog trgovine ljudskim organima i drugih ratnih zločina.
Mnogi mediji, pa čak i srpski su ovu vest demantovali, jer se već koliko sutra Hašim Tači pojavio na nekom sastanku u Beču.
Oficir francuske žandarmerije tvrdi da je obezbedjivao helikopter kada je Tači uhapšen i vožen pa vraćen iz Podgorice
Medjutim, nakon više od godinu dana, od oficira francuske žandarmerije, koji je u to vreme službovao u Euleksu, prenosimo sledeću priču.
- Toga popodneva sam nakon radnog vremena došao u stan. Bio sam razmešten u jednoj varošici severno od Prištine. Još dok sam se spremao da se istuširam pozvao me je moj šef, pukovnik Bugarin, rekao mi je da se hitno spremim i odem njemu. Zamolio sam ga da mi da vremena samo da se istuširam. Službeno vozilo je već čekalo ispred ulaza zgrade u kojoj sam stanovao. Otišao sam kod šefa, rekao mi je da hitno moram u Prištinu, zašto ne ni on ne zna.
Vozač, policajac iz Poljske, vozio je kao sumanut, direktno me je odvezao na stadion u Prištini.
Primetio sam oko stadiona vojnike KFOR-a, britanski SAS, do zuba naružanih i rasporedjenih oko samog stadiona. Pomislio sam da sigurno dolazi neko od političara koji je došao, kojeg ja treba da obezbedjujem.
Ušli smo vozilom unutar stadiona. Helikopter, britanski, stajao je tačno u onom krugu na centru igrališta. Pored helikoptera stajala su dva pilota, 4 civila, 2 italijanska oficira, karabinjera. Jednog od njih, kapetana po činu sam poznavao od ranije iz misije u Avganistanu. Kada pešaka sam prešao put od atletske staze iza gola do njih. Mojem zaprepašćenju nije bilo kraja, medju civilima je bio i premijer vlade Hašim Tači, sa rukama vezanim napred, pognute glave i bled u licu. Jedan od civila predstavio mi se kao britanski oficir, rekao je da ja, italijanski karabinjeri i jedan od njihovih ljudi, letimo ovim helikopterom do Podgorice, gde će mo uhapšenog predati oficirima NATO-a koji čekaju na aerodromu u Podgorici.
Pitao nas je da li smo svi spremni, na naše potvrde da jesmo, ukrcali smo se u helikopter, koji je nakon toga poleteo odmah put Podgorice.
Pogledom sam tražio odgovor od italijanskog kapetana šta je ovo i šta se dogadja, ovaj je blago slegnuo ramenima, dajući mi do znanja da i on ne zna.
Let do Podgorice je protekao bez problema. Niko ništa nije govorio.
Nakon sletanja, Britanac nam je naredio da izadjemo iz helikoptera i da se rasporedimo oko njega. Ja i dva italijanska oficira smo to i uradili i jedan od pilota, dok je civil Britanac, ostao unutra sa Tačijem.
Ništa se nije dešavalo, sem što su na pistu došla tri policijska vozila i policajci pod punom ratnom opremom su se rasporedili u krugu širem od 100 metara od helikoptera. Desetak njih.
Čekali smo.
Nakon sat i po vremena, izašao je Britanac civil iz helikoptera i po imenu pozvao italijanskog kapetana.
Ovaj je ušao u helikopter, zatim je nakon dva minuta izašao i prišao meni, rekao mi je da avion neće doći jer je vraćen sa pola puta, vraćamo se nazad u Prištinu. Vratili smo se nazad u helikopter. Pogledao sam Tačija, na licu mu se videoe prkosan osmeh, pobednički. Civil britanac je ovoga puta bio ljut i besan, stalno je vadio  mobilni telefon iz džepa i gledao nešto u njega, sve to propraćeno teškim uzdasima.
Mi ostali smo ćutali, po povratku u Prištinu, sleteli smo na stadion ponovo, još prilikom sletanja Englez je skinuo lisice sa ruku Hašimu Tačiju. A nakon sletanja nam je rekao suvo i hladno slobodni ste, javite se odmah svojim šefovima.
Na stadionu je čekao crni BMW, verovatno ljudi iz obezbedjenja Hašima Tačija, koji su nakon sletanja i iskrcavanja, prišli Tačiju, jedan od njih se i zagrlio sa njime, onda su napravili bezbednosni prsten oko njega i otišli su do automobila koji se je vrtoglavom brzinom udaljio.
Mobilnim telefonom pozvao sam svog šefa bugarskog pukovnika, kratko mi je rekao samo "Dobro je. Doći će vozač po tebe, sačekaj ga ispred stadiona i ni reči nikome o ovome". Tako je i bilo, nisam sačekao ni pet minuta, Poljak je stigao sa vozilom i vratili smo se nazad.
Ovo je priča oficira francuske vojske, žandarmerije, koji je obezbedjivao helikopter kojim je Hašim Tači vožen na aerodrom u Podgoricu. On više nije u Euleksu, sada je u misiji u nekom drugom delu sveta.
Nakon godinu dana rešio je da nam se javi i potvrdi naše pisanje o Hapšenju Hašima tačija. Naravno, njegov identitet će ostati jedino nama poznat, zbog njegove lične bezbednosti.
Oni koji budu čitali ovaj članak, a bili su u to vreme u Euleks policiji verovatno će nakon pročitanog teksta znati o kojem je čoveku reč.
Postoje razne priče, zašto je Tači ponovo vraćen u Prištinu umesto da je odvezen avionom u Hag.
Najčešća priča jeste, da je avion, koji je poleteo iz neke od vojnih baza u Italiji vraćen sa pola puta i da je naredba stigla direktno iz sedišta NATO-a iz Brisela, a opet na osnovu hitne naredbe američke državne sekretake Hilari Klinton. Druga priča, manje uvrerljiva, da je britanska tajna služba htela da dodje na ovaj način do nekih, za njih jako važnih podataka, pa su, da bi to iznudili, uhapsili Tačija i došli do toga.
Kako god bilo, Hašim Tači jeste hapšen 22. januara 2012. godine i vožen helikopterom u podgoricu.
Ovaj podatak je proveren i preko ljudi iz kontrole leta Crne Gore, koji su potvrdili da je ovaj helikopter dolazio na aerodrom Golubovci, te da se je vratio. Nismo od njih dobili potvrdu da je bio najavljen dolazak aviona koji bi pokupio Tačija i odvezao ga dalje.
Jedan od najvećih svetskih terorista, je i dalje na slobodi i vrši visoke državničke dužnosti.
Priča sa njime će ličiti na onu već dobro poznatu. Amerikanci su napravili i samog Ben Ladena i koristili ga dok im je trebao, pa ga ubili. Oni su podržavali i Sadama Huseina, pa su ga obesili i uzeli mu naftu. Kakva će sudbina snaći Tačija, kada im ovaj prestane biti potreban, ostaje da čekamo i nadamo se da će zločinima, ako ne samom zločincu, doći kraj.
Napomena:
Čovek čiju smo priču preneli je jedan od naj iskusnijih ljudi na svetu što se tiče obezbedjenja visokih ličnosti i jedan od najboljih svetskih policajaca. Svojevremeno je obezbedjivao francuskog predsednika Miterana, bio šef obezbedjenja mnogim ministrima francuske vlade,  čuvao je ambasadu SAD  u Parizu nakon napada 11. septembra 2001. godine i spasao glavu svojim umećem i sposobnošću predsedniku Obale Slonovače. Dakle, nije slučajno da je upravo on odabran i da prati ovaj helikopter jer je reč o jednom od najsposobnijih policajaca na svetu.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.