Pogledom na stari izgled Fejsbuka, piše blog "Netokracija", prvo što primetimo su velike i neiskorićene bele površine. Kako je Fejsbukov poslovni model vrlo jednostavan, prodati što više mesta za oglašavanje, te se površine moraju nekako da se iskoriste da bi Fejsbuk doneo što bolje iskustvo svojim korisnicima i što veći prinos svojim vlasnicima.
Sada su na Fejsbuku dominantne velike slike, ubačene od korisnika i različitih stranica, a koje su smeštene centralno na "news feed". Ovde se vidi jasan trend pomicanja fokusa s tekstualnih statusa na fotografije i video materijale korisnika.
Takođe, problem koji, na više manje uspešan način Fejsbuk pokušava da reši jeste jednako iskustvo korišćenja, odnosno, konzistentnost na svim platformama. Sam trend pokazivanja velikih fotografija nam dolazi s mobilne platforme, pa je ovaj novi dizajn inspirisan onim što je Fejsbuk naučio na mobilnom polju.
Tako je sada glavni korisnički meni premešten na levu stranu pa se u njemu nalaze sve vaše grupe, stranice, prostor za čet, u zavisnosti od veličine ekrana koji koristite, tu će vam se prikazivati jedan ili više redova notifikacija korisnika.
Jedna od novosti koju Fejsbuk unosi su različiti feedovi. Tako se sada možete fokusirati na fotografije, muziku ili određenu grupu prijatelja unutar posebnog feeda. Ono što je tu Fejsbuk mogao da napravi jeste ponuda news feed -a s vestima od različitih izvora, ali ovako ćete morati da se potrudite i sami napravite popis stranica koje pratite.
Ako su vas oduševile velike slike koje dominiraju Fejsbukom, pogodite šta je sledeće? Tačno, veliki plaćeni oglasi i sponzorisane vesti. Kako smo svi više-manje uspeli da se naviknemo da ignorišemo oglase koji nam se prikazuju sa strane, Fejsbuk je postepeno uvodio oglase u samom news feedu na ovaj način želeći da podigne vrednost, odnosno, da poveća šanse da zapravo i pogledate to što vam se nudi. Tako da ako sada želite da izbegnete oglas, odnosno, ako želite konzumirati jednaku količinu sadržaja koji ste pre konzumirali, moraćete da uložite dosta vremena u skrolovanje.
Jedna od stvari koje ne štimaju s novim news feedom jeste upravo taj trend koji Fejsbuk sledi. Vidi se jasan uticaj drugih društvenih mreža kao što su Google+, Tumblr i drugih.
Fejsbuk je sa redizajnom želeo da se fokusira na fotografije, što je sigurno korak u dobrom smeru, ali ne mogu se oteti utisku da je ovo što nam je prezentovano zapravo manje korisno nego što je bilo – ili je to možda zasićenost Fejsbukom?
0 коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.