Reklame


Novi “migovi-29 M/M2” koji bi do kraja godine trebalo da ojačaju srpsko vazduhoplovstvo, prvobitno su, kako za “Blic” tvrde dobro upućeni sagovornici bliski Vojsci Srbije, bili namenjeni Siriji, ali je ceo aranžman koji je predviđao prodaju 24 višenamenska borbena aviona propao po izbijanju građanskog rata u ovoj zemlji.
Cena aviona je oko 24,5 miliona dolara, što znači da bi Srbiju nabavka šest višenamenskih borbenih aviona koštala najmanje 150 miliona dolara, bez preobuka pilota i tehničkog osoblja i rezervnih delova.

Iako je reč o novom avionu, dosta je nepoznanica vezano za njega. Prvo, to je avion koji Rusija ne namerava da uvede u naoružanje, pa verovatno neće do kraja biti ni ispitan. To bi, kako ocenjuju naši sagovornici, moglo da predstavlja problem u pogledu održavanja, s obzirom na to da niko drugi sem Srbije kao korisnika ne bi bio zainteresovan za taj posao.

Nedostaju hangari

Srbija nema odgovarajuću infrastrukturu jer moderniji avioni ne mogu poput “miga-21” da stoje na otvorenom. Potrebni su klimatizovani hangari, zatim obuka dodatnog ljudstva jer novi avion traži više rada u održavanju.
S druge strane, i ovaj “mig”, kao i njegov prethodnik, bio bi skup u eksploataciji.
Srbiji su istovremeno iz Rusije stigle još dve nezvanične ponude - jedna za remont postojećih “migova-21”, a druga za kupovinu novih SU-30, za koje su se pre pet godina odlučili i Alžirci, nakon što su vratili prethodno nabavljene avione tipa “mig-29 SMT”, jer su bili sastavljeni od komponenti starih po 20 i više godina.

Remont “migova-21”, kako za “Blic” kaže sagovornik iz Vojske Srbije, koštao bi oko četiri miliona dolara po komadu i produžio bi im upotrebu za još 15 godina. U VS je razmatrana i ova opcija, s tim što bi u remont išlo samo 11 aviona iz poslednje nabavljene serije, koji su u upotrebu u JNA ušli između 1980. i 1983. godine.

Ceo projekat bi, dakle, koštao oko 50-60 miliona dolara, što je višestruko jeftinije od planirane nabavke šest “migova-29 M”. Istovremeno, posle modernizacije ovi avioni bili bi, prema rečima našeg sagovornika, bolji i od “migova-29” koji su trenutno u sastavu V i PVO, a savršeno bi odgovarali nameni tzv. er-polisinga, odnosno održavanja dežurne pare zadužene za kontrolu neba nad Srbijom.

0 коментара:

Постави коментар