Iako je reč o novom avionu, dosta je nepoznanica vezano za njega. Prvo, to je avion koji Rusija ne namerava da uvede u naoružanje, pa verovatno neće do kraja biti ni ispitan. To bi, kako ocenjuju naši sagovornici, moglo da predstavlja problem u pogledu održavanja, s obzirom na to da niko drugi sem Srbije kao korisnika ne bi bio zainteresovan za taj posao.
Nedostaju hangari
Srbija nema odgovarajuću infrastrukturu jer moderniji avioni ne mogu poput “miga-21” da stoje na otvorenom. Potrebni su klimatizovani hangari, zatim obuka dodatnog ljudstva jer novi avion traži više rada u održavanju. |
Srbiji su istovremeno iz Rusije stigle još dve nezvanične ponude - jedna za remont postojećih “migova-21”, a druga za kupovinu novih SU-30, za koje su se pre pet godina odlučili i Alžirci, nakon što su vratili prethodno nabavljene avione tipa “mig-29 SMT”, jer su bili sastavljeni od komponenti starih po 20 i više godina.
Remont “migova-21”, kako za “Blic” kaže sagovornik iz Vojske Srbije, koštao bi oko četiri miliona dolara po komadu i produžio bi im upotrebu za još 15 godina. U VS je razmatrana i ova opcija, s tim što bi u remont išlo samo 11 aviona iz poslednje nabavljene serije, koji su u upotrebu u JNA ušli između 1980. i 1983. godine.
0 коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.
Click to see the code!
To insert emoticon you must added at least one space before the code.