Reklame

Vođa zemunskog klana Luka Bojović (40) vukao je konce u prodaji slike Pola Sezana „Dečak u crvenom prsluku“ koja je 2008. godine ukradena iz ciriškog muzeja! To je juče na suđenju optuženima za krađu i pokušaj prodaje umetničkog dela, vrednog više od 100 miliona evra, tvrdio svedok Ivica Simonić (46), koji je po sopstvenom priznanju posredovao u prodaji slike „Grof Lepik i njegove ćerke” Edgara Degaa koju su optuženi zajedno sa „Dečakom“ i još dve slike ukrali iz muzeja u Cirihu.

Luka Bojović
Svedok otkrio da je vođa „zemunaca”, preuzeo posredovanje u prodaji slike
Pola Sezana | Foto: ALO.RS
Simonić, kome je zbog iskaza više puta prećeno smrću, nalazi se na programu zaštite u Nemačkoj. U “igru” je ušao preko izvesnog ruskog državljanina koji živi u Cirihu, a koji je navodno kućni prijatelj sa vlasnikom pomenutih slika.
„On mi je rekao da su kradljivci slika iz zemalja bivše Jugoslavije i tražio da se raspitam. Aleksandar Pešić me spojio sa Bobetom Nedeljkovskim s kojim sam vodio pregovore o ceni. Sliku „Grof Lepik i njegove ćerke“ sam kupio od Nedeljkovskog i Gorana Radojevića za 360.000 evra. Bobetu sam na ruke dao i 100.000 evra, a Pešiću 40.000. Sliku sam u Nemačkoj predao tom Rusu”, rekao je Simonić i dodao da je kupoprodaja slike obavljena u novembru 2008. u FK Zemun čiji je predsednik bio Novica Polić (37).

„Posle su krenuli pregovori o Sezanovoj slici za šta sam bio zainteresovan, ali kad su se uključila i braća Polić izašao sam. Bobe je bio samo pijun. Zemunci i Luka Bojović su uzeli sliku“, otkrio je Simonić, koji je maskiran perikom i upadljivim naočarima, svedočio putem video-linka. „Novica, koga znam dugo, jer je od mene kupio najmanje 500 automobila, obezbedio mi je prostor za kupoprodaju prve slike. Jer gde bih s tolikim novcem i vrednom slikom?
Sezanova slika
Sezanov "Dečak" | Foto: Marko Đurica
Kasnije se udružio sa Nedeljkovskim i Ivanom Pekovićem u prodaji „Dečaka“, rekao je svedok. Oni se zajedno sa Raškom Mladenovićem terete da su 2008. u Cirihu iz muzeja ukrali slike - „Makovi blizu Veteula“ Kloda Monea, „Grana kestena u cvatu“ Vinsenta van Goga, „Grof Lepik i njegove ćerke“ Edgara Degaa, i „Dečak u crvenom prsluku“ Pola Sezana, koje su u Švajcarskoj procenjene na 180 miliona franaka. Slike „Grof Lepik i njegove ćerke“ i „Dečak u crvenom prsluku“ uspeli su da prenesu u Srbiju, dok su preostale dve slike ubrzo posle krađe nađene u Švajcarskoj. Degaova slika je 2009. otkupljena i vraćena muzeju, a slika „Dečak“ je prošle godine pronađen u Beogradu u Pekovićevom automobilu, a kasnije vraćena vlasniku.
Luka Bojović
Dafinini dokumenti
Simonić je juče otkrio da je tajnim kanalima pronašao izvesne papire koji su pripadali pokojnoj Dafini Milanović, vlasnici piramidalne Dafiment banke, u čemu mu je pomogao ruski državljanin, za koga kaže da je izuzetno bogat i moćan.
„Zbog tih papira sam više puta bio u Bazelu i taj gospodin Rus mi je pomogao. Ali to je druga priča, ne bih o tome” rekao je Simonić kojem je prilikom hapšenja u Nemačkoj, 2011. godine, policija između ostalog zaplenila Dafininu dokumentaciju.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.