Reklame

 Talas nostalgije preplavio je Srbiju i ostale bivše jugoslovenske republike. Ponovo oživljeno osećanje bliskosti stvara novu atmosferu u odnosima između nekada zaraćenih suseda - “jugosferu”. Ovako počinje prilog inspirisan emisijom “Veliki brat”, koji je juče emitovan na nemačkom TV kanalu ZDF.
Kao primer novih odnosa, ZDF navodi da su se stanovnici nekada zaraćenih zemlja našli u zatvoreni u kući "Velikog brata", te da je emisija beležila izuzetno veliku gledanost u Hrvatskoj, iako se snimala u Srbiji.

Prilog televizije ZDF možete pogledati OVDE.
- Na ovaj način, pod kapom "Velikog brata", pet bivših jugoslovenskih republika ponovo su se ujedinile posle 20 godina. Reakcije publike su bile odlične. Masakri, etnička čišćenja i ostali ratni zločini kao da su pali u zaborav - navodi autor i ističe da se situacija menja i u domenu politike.

Hrvatska vlada razmatra mogućnost povlačenja tužbe protiv Srbije zbog genocida, dok se nova hrvatska ministarka spoljnih poslova Vesna Pusić nedvosmisleno  zalaže za trajno pomirenje sa susedima, nastavlja autor.


Jugo-suveniri
Osećanje pripadnosti može da bude i unosan biznis, navodi se u prilogu.  Beograđanka Stana Radulović živi od prodaje sentimentalnih suvenira. Majice s Titovim likom, bedževi sa izjavama ljubavi Jugoslaviji - kod nje svaki jugonostalgičar može da nađe nešto za sebe.

- Jugoslavija mi je u srcu i ispunjava me srećom, ali i neizmernom tugom zbog toga što je propalo nešto tako veličanstveno - kaže Stana.

Petar Jurić je Hrvat iz Bosne i prvi put je u Beogradu
ZDF konstatuje da talas nostalgije nije zahvatio samo Srbiju, već i ostatak bivše države. Petar Jurić je prvi put u Beogradu. Namerava da kupi majicu s natpisom “Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija” koja je, kako kaže, simbol jugoslovenskog jedinstva.

- Ja sam Hrvat iz Bosne i voleo bih da živimo opet kao nekada  - kaže on.

Beograđanka Stana Radulović živi od prodaje sentimentalnih suvenira
- Ovo nije nostalgija. To je nova atmosfera između nas: jugosfera  - kaže Stana.

ZDF navodi i da "jugosfera" ne postoji samo na društvenom i kulturnom novou, već i u privredi.

"Bivše republike ekonomski zavise jedne od drugih. Skoro jedna trećina trgovine Crna Gore odvija se sa Srbijom, Bosna je za Srbiju najveće izvozno tržište a drugo po veličini za Hrvatsku, dok je Srbija najveći izvozni partner Makedonije", navodi se u prilogu.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.