Reklame

Evropski vazdušni konzorcijum EADS nedavno je predstavio svoj novi projekat pod nazivom E-Trast, koji će podrazumevati novi pogonski sistem čime će se radikalno izmeniti sektor komercijalne avijacije do 2050. godine.
Sistem koji će promeniti vazduhoplovstvo
E-Trast je razvijen u partnerstvu sa Rols-Rojsom uz glavni cilj povećanja efikasnosti budućih aviona. Iza koncepta letelica krije se hibridni električni pogonski sistem, koji će drastično smanjiti potrošnju goriva, emisije i buku.
E-Trast ugrađen je u dizajn aviona pod nazivom EKoncept. 

Kao deo plana "Flajtpat 2050" koji je predstavila Evropska komisija, Evropa će do 2050. godine morati da smanji emisije CO2 iz vazduhoplovstva za 75 procenata, uz smanjenje emisija azotovih oksida za 90 i nivoa buke za 65 odsto, u odnosu na 2000. godinu.

E-Trast je pogonski sistem koji pokreće letelicu uz pomoć niza električnih motora postavljenih duž svakog krila. Baterija, koja se puni uz pomoć naprednog gasnog postrojenja instaliranog u avionu, napaja motore. 

Gasno postrojenje na taj način direktno napaja motore i puni bateriju koja se aktivira u slučaju kvara sistema, kako bi avion mogao prisilno da sleti.
Posebno osmišljen dizajn tela koji ima manji vertikalni rep, kao i poboljšanu raspodelu težine, smanjuje ukupnu težinu i otpor letelice.

Pojavile su se glasine kako bi EADS kroz par godina mogao da predstavi i potpuno električni avion, prekriven solarnim panelima čime bi komercijalni letovi postali u potpunosti održivi.
Izvor: Poslovni dnevnik

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.