Reklame

"Jutarnji list" pre dve nedelje objavio je pod naslovom "Skandalozno" tekst u kojima se analizira nova serija RTS-a "Ravna gora". Pismo ispravke generalnog direktora RTS-a glavni urednik "Jutarnjeg lista" Mladen Pleše, i pored obećanja, nije objavio. Pismo je juče objavio popularni hrvatski portal Index.hr i za samo 12 sati imao je rekordni broj komentara na tom sajtu.
Tijanić odgovorio Hrvatima: "Svi Srbi su četnici, sem Srba koji tvrde da su svi Srbi četnici"
Prenosimo u celosti odgovor Generalnog direktora RTS-a, Aleksandra Tijanića upućenom uredništvu zagrebačkog "Jutarnjeg lista"
"Svi Srbi su četnici, sem Srba koji tvrde da su svi Srbi četnici"
Zadivljen sam koliko ste nam, kao evropska zemlja, odmakli u novinarstvu. Napravili ste atraktivnu recenziju televizijske serije; koja još nije snimljena. Objavili ste kritiku scenarija; koji niste čitali. Dali ste rđavu ocenu nameri Radio-televizije Srbije; ne razgovarajući sa osobom koja je tu seriju naručila. Nama će takva tehnologija, nadam se, biti nedostupna još godinama.
Za vas, ja sam dijagnosticirani četnik koji serijom rehabilituje Dražu, njegovu „jugoslovensku vojsku u otadžbini" i menja istorijski poredak stvari. Upotrebili ste isti rečnik, istu metodologiju zaključivanja i iste „objede" kao, u tri navrata, ovdašnji preživeli partizani i njihovi ideološki nastavljači SUBNOR-a. Oni su, poput vas, ocenjivali seriju samo mesec dana pred početak snimanja. Po vama i SUBNOR-u, scenarista filma o mafiji je očigledno mafijaš. Scenarista filma o serijskom ubici je nesumnjivo Džek Trbosek. Čarli Čaplin je, zbog „Velikog diktatora", lično Adolf. Ja sam, dakle, četnik. Imate mali problem; ne znam da li je Čaplin bio nacista, čisto sumnjam, ali znam da uzalud meni, mojim tekstovima ili serijama puštate bradu. Ne prijanja.
Dakle, serija Radoša Bajića neće - u ovoj godini i u ovim nastavcima - dobaciti do komplikovane srpske deobe gerilaca na„četnike" i „partizane". Tema je slom Kraljevine Jugoslavije. Kad sledećih godina na red dođu osetljivija pitanja: ko je pucao na Nemce i ko je pucao na one koji su pucali na Nemce, videćemo i da li su baš svi partizani bili anđeli, a baš svi četnici koljači. Ali, niko ne može - sve i da hoće - da promeni istorijski poredak pobednika i gubitnika.
Toliko o „revizionističkom" delovanju RTS pod mojim desetogodišnjim upravljanjem. Toliko o teoriji da su svi Srbi četnici, sem Srba koji tvrde da su svi Srbi četnici.
Aleksandar Tijanić, generalni direktor RTS

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.