Reklame

Prevažno! Svetski poznati kardio hirurg progovara: Šta zaista izaziva srčane bolesti?

Od 2010. na ovom blogu tvrdim da je strah od masnoće i holesterola jedan veliki i neutemeljeni mit i zabluda, i da je kampanja protiv holesterola najveća prevara 20-tog veka. Šta kažete vi, poštovani lekari, koji ste slučajno nabasali na ove stranice?
Evo šta kaže doktor medicine Dvight Lundell:
Mi lekari, uz svo naše obrazovanje, praksu, znanje i autoritet, često posjedujemo popriličan ego radi kojeg vrlo teško priznajemo da smo u krivu. Dakle, evo: otvoreno priznajem da sam bio u krivu. Kao kardio hirurg sa 25 godina radnog iskustva, nakon što sam obavio preko 5000 operacija na otvorenom srcu, došlo je vreme da ispravim ono što je krivo s medicinskim i naučnim činjenicama.

Dugi niz godina radio sam sa drugim istaknutim lekarima, tzv. opinion makerima – kreatorima javnog mišljenja. Bombardirani naučnom literaturom, kontinuirano pohađajući obrazovne seminare, mi kreatori javnog mišljenja insistirali smo na tvrdnji da srčane bolesti nastaju zbog povišenog holesterola u krvi.
Jedina prihvaćena terapija bila je prepisivanje lekova za snižavanje holesterola i dijeta sa jako ograničenim unosom masti. Potonje bi naravno snizilo holesterol kao i same srčane bolesti. Odstupanja od ovih preporuka smatrana su herezom i zloupotrebom.
Ali ovo ne funkcioniše!
Ove se preporuke ne mogu više ni naučno a ni moralno opravdati. Otkriće od pre nekoliko godina, da je pravi uzrok srčanih bolesti upala u arterijama polako dovodi do smene paradigmi u načinu tretiranja srčanih i drugih hroničnih bolesti.
Davno uspostavljene prehrambene preporuke dovele su do epidemije gojaznosti i dijabetesa, koji su po smrtnosti, ljudskoj patnji i materijalnom trošku nadmašili svaku drugu pošast u istoriji čovečanstva.
Uprkos činjenici da 25% stanovništva uzima skupe statine (lekove za snižavanje holesterola) i uprkos činjenici da smo smanjili unos masnoće u našoj ishrani, ipak će ove godine od srčanih bolesti umreti više Amerikanaca nego ikada pre.
Statistika iz American Heart Associations pokazuje da 75.000.000 Amerikanaca trenutno pati od srčanih bolesti, 20.000.000 boluje od dijabetesa i 57.000.000 ima pred-dijabetes. Ovi poremećaji svake godine pogađaju sve mlađe osobe, u sve većem broju.
Jednostavno rečeno, bez upalnog procesa prisutnog u telu, ne postoji način da se holesterol nakupi u zidovima krvnih sudova i da uzrokuje srčane bolesti i moždani udar. Bez upalnog procesa, holesterol bi slobodno cirkulisao po celom telu onako kako je to priroda odredila. Upala je ta koja uzrokuje da kolestrol ostane zarobljen u krvnim žilama.
Upala nije ništa komplikovano – to je jednostavno prirodna odbrana našeg tela protiv napadača kao što su bakterije, toksini ili virusi. Ciklus (proces) upale savršen je način kako se naše telo štiti od ovih bakterijskih i virusnih napadača. Međutim, ako hronično izlažemo telo ozledama od toksina ili od hrane za koju naše telo nije stvoreno da je prerađuje, tada nastaje stanje hronične upale. Hronična upala (inflamacija) je isto toliko štetna, koliko je akutna (trenutna) upala korisna.
Koja bi se promišljena osoba dobrovoljno izlagala hrani ili drugim materijama za koje se zna da uzrokuju povrede u telu? Pa, pušači možda, ali oni to barem rade namerno i svesno.
Mi ostali jednostavno sledimo službeno preporučenu ishranu koja je siromašna zasićenim mastima ali bogata višestruko nezasićenim mastima i ugljenim hidratima, bez da znamo da time uzrokujemo opetovane povrede na našim krvnim žilama. Ove opetovane povrede uzrokuju hroničnu upalu koja dovodi do srčanih bolesti, moždanog udara, dijabetesa i gojaznosti.
Dopustite da ponovim: povrede i upale u našim krvnim žilama uzrokovane su ishranom sa premalo masnoće koja se preporučuje od vodećih medicinskih krugova.
Koji su najveći krivci za hronične upale?
Veoma jednostavno, to je preterana upotreba visoko prerađenih ugljenih hidrata (šećer, brašno i svi proizvodi napravljeni od njih) kao i preterana upotreba biljnih ulja bogatih omegom 6, kao što su sojino, kukuruzno i suncokretovo ulje koji se nalaze u velikom broju industrijskih prerađevina.
Izdvojite trenutak i vizualizujte da opetovano trljate četkom po mekanoj koži dok ne postane crvena i skoro prokrvari. Zamislite da ovo radite nekoliko puta na dan, svaki dan, pet godina. Ako biste mogli podneti ovo bolno četkanje, imali biste krvavo, otečeno, inficirano područje koje postaje sve gore sa svakim ponavljanjem povrede. Ovako otprilike izgleda upalni proces koji se možda događa u vašem telu – upravo sada.
Bez obzira gde se upalni poces događa – unutra ili spolja – potpuno je isto. Ja sam zagledao unutar hiljada i hiljada arterija. Bolesne arterije izgledaju kao da je neko uzeo četku i strugao po njihovim zidovima. Nekoliko puta dnevno, svaki dan, hrana koju jedemo stvara male povrede koje se pretvaraju u veće povrede i uzrokuju da telo konstantno odgovara upalnim procesom.
Dok uživamo u ukusu slatkog peciva, naše telo alarmantno reaguje kao kad kakav napadač objavi rat. Hrana natrpana šećerom i ugljenim hidratima, procesirana sa omega 6 mastima radi produžene trajnosti, predstavlja okosnicu američke ishrane zadnjih 6 decenija. Ovakva hrana polako truje sve.
Šećer, brašno i biljna ulja uzročnici su srčano-žilnih bolesti
Kako jedenje običnog slatkog peciva može stvoriti kaskadu upalnih procesa koji nas čine bolesnima?
Zamislite da prolijete sirup po tastaturi i imate predstavu onoga što se dešava unutar jedne ćelije. Kad konzumiramo ugljene hidrate, šećer u krvi rapidno raste. Kao odgovor, pankreas luči insulin čija je primarna svrha potjerati šećer u ćelije gde se skladišti za energiju. Ali ako je stanica puna i ne treba glukozu (šećer), odbija taj ekstra šećer. Tada šećer u krvi opet raste proizvodeći još više insulina koji glukozu (šećer) pretvara u mast.
Kakve ovo ima veze sa upalom? Šećer u krvi ima vrlo preciznu kontrolu. Suvišne molekule šećera vežu se za različite proteine koji oštećuju zidove krvnih sudova. Ovo opetovano oštećenje na zidovima krvnih sudova pokreće upalni proces. Kad pumpate svoj šećer u krvi do visokih razina nekoliko put na dan, to je kao da ste uzeli šmirglu i brusite unutrašnju stranu osetljivih krvnih sudova.
Iako ovo ne možete videti, budite sigurni da je to tako. Ja sam to vidio kod preko 5000 pacijenata tokom 25 godina, kojima je svima bila zajednička – upala u arterijama.
Da se ​​vratimo na slatko pecivo. Ova poslastica nevinog izgleda ne samo da sadrži šećer, već je pečena u jednom od brojnih omega 6 ulja kao što je sojino ulje. Čips i pomfrit natopljeni su sojinim uljem, sve industrijske prerađevine sadrže omega 6 ulja radi produžene trajnosti. Iako su omega 6 masnoće esencijalne – deo su svake ćelijske membrane i kontrolišu šta se dešava unutar i van stanice – one moraju biti u ispravnom omjeru sa omega 3 masnoćama.
Ako se ovaj odnos poremeti prekomernim unošenjem omege 6, ćelijske membrane proizvode hemijske spojeve citokine, koji direktno uzrokuju upalu.
Današnja američka ishrana proizvodi ekstremnu neravnotežu između ovih dviju masnoća. Odnos između omege omege 6 i omege 3 kreće se od 15:1 pa do 30:1 što dovodi do ogromne kolilčine citokina koji izazivaju upale. U današnjim uslovima, odnos od 3:1 bi bio optimalan za zdravlje.
Da stvar bude još gora, prekomerna telesna težina koju nosite zbog konzumiranja ovakve hrane, stvara preopterećene masne ćelije koje izlučuju velike količine proinflamatornih hemikalija (koje izazivaju upale) koje još više pogoršavaju povrede izazvane visokim šećerom u krvi. Proces započet slatkim pecivom u ustima pretvara se u začarani krug koji tokom vremena dovodi do srčanih bolesti, dijabetesa i konačno do Alchajmerove bolesti, kad se upalni proces nesmanjeno nastavlja u nedogled.
Ne možemo pobeći činjenici da što više industrijski prerađene hrane konzumiramo, to više podstičemo stvaranje upale, iz dana u dan. Ljudsko telo ne može preraditi, niti je dizajnirano da bi konzumiralo hranu nakrcanu šećerom i natopljenu u omega 6 ulja.
Postoji samo jedan način za suzbijanje ovih upalnih stanja, a to je povratak na hranu u svom izvornom obliku. Za izgradnju mišića, jedite više proteina. Birajte ugljene hidrate u obliku povrća i voća. Smanjite ili potpuno izbacite inflamatorna omega 6 ulja kao što su sojino, suncokretovo i kukuruzno ulje, kao i hranu koja ih sadrži.
Jedna kašičica kukuruznog ulja sadrži 7,280 mg omega 6, 1 kašičica sojinog ulja sadži 6,940 mg. Koristite umesto toga maslinovo ulje ili maslac pašnih životinja.
Životinjske masnoće sadrže manje od 20% omege 6 i verovatnoća da mogu izazvati upale puno je manja nego sa navodno “zdravim” višestruko nezasićenim mastima. Zaboravite “nauku” koju vam decenijama utuvljuje u glavu. Naučni dokazi da zasićene masnoće uzrokuju srčane bolesti ne postoje. Naučni dokazi da zasićene masnoće podižu holesterol takođe su vrlo slabi. A kako sada znamo da holesterol nije uzrok srčanih bolesti, zabrinutost oko zasićenih masnoća postaje sasvim apsurdna.
Teorija o holesterolu dovela je do preporuka da se smanji unos masnoća što je dovelo do stvaranja upravo one hrane koja izaziva upalne procese. Službena je medicina napravila užasnu grešku kad je ljudima savetovala da izbegavaju zasićene masti i da umesto njih koriste višestruko nezasićena ulja. Zato sada imamo epidemiju arterijskih upala koje dovode do srčanih i drugih ubojitih bolesti.
Ono što možete da uradite je da birate celovitu hranu kakvu je servirala vaša baka, a ne onu kojoj se okrenula vaša mama kad su prodavnice počele nuditi industrijske prerađevine. Izbacivanjem inflamatorne hrane i konzumacijom esencijalnih nutrijenata iz sveže neprerađene hrane, popravićete štetu koju ste godinama izazivali u svojim arterijama i celom telu konzumirajući tipičnu američku ishranu.
Dr. Dwight Lundell bivši je šef i glavni kirurg Banner Heart bolnice u Mesi, Arizona. Imao je i privatnu praksu,Cardiac Care Center također u Mesi, Arizona. Nedavno je dr. Lundell napustio kirurgiju da bi se posvetio nutricionističkom liječenju srčanih bolesti. Osnivač je zaklade Healthy Humans koja promiče ljudsko zdravlje s naglaskom da se velikim kompanijama pomogne u promoviranju zdravlja. Također je i autor knjiga The Cure for Heart Disease i The Great Cholesterol Lie.
izvor: http://istineilaziohrani.blogspot.com.au/ (Prevod sa engleskog: Anita Šupe)

0 коментара:

Постави коментар