Reklame


Početkom maja meseca Dragan Živanović Cina iz despotovačkog sela Grabovica obeležiće 30 godina od kako je potpuno slep. Jedan buran život iz korena je promenjen početkom maja 1983. godine kada je, tadašnji profesionalni vozač i vrstan poznavalac automehanike, doživeo saobraćajnu nesreću u kojoj je izgubio najboljeg prijatelja, ali i oba svoja oka.

Dragan Živanović - Majstor Cine
Dragan Živanović - Majstor Cine
- Pa naravno da je nastupila kriza kad’ ti se život preokrene naglavačke. Od samoubilačkih misli spasili su me porodica, prijatelji i mehanika - priča majstor Cina, kako ga svi u Poresavlju i Pomoravlju poznaju.
Zahvaljujući jednoj staroj „ladi” majstor Cina krenuo je da „opipljivo” radi automehaničarski posao.
Poslednjih godina  uzgaja pčele
Poslednjih godina uzgaja pčele
- I kao dlanom o dlan prođe 30 godina. Za to vreme popravljao sam sve i svašta - automobile, traktore, kombajne, motore, kosačice... Sve što radi na benzin i naftu sam „opipao” i popravio. Kada mi dođe neko u dvorište, po zvuku motora znam koja mašina je u pitanju i šta joj fali - veli Cina.
Inače, za sve ove godine mnogi su se oduševljavali njegovom mehaničarskom znanju, ali bilo je i onih koji su pobegli glavom bez obzira.

- Jedne godine prolazio kroz naše selo pop iz sela u opštini Petrovac na Mlavi. On, žena i dete krenuli na put, ali u mom selu automobil je počeo da im „štuca”. Pozvaše me, i on mi kaže da je čuo da u Grabovici ima neki majstor Cina, kažu odličan majstor. Al’ mu izgleda nisu rekli da sam slep. Čujem ja kako automobil radi, pa sve razmišljam da je u pitanju filter goriva. Dok ja tako „opipavam” situaciju, primetim da on ne zna da sam slep. Da ne bude neprijatno, ja mu kažem da sam slep, a pop se samo zahvali i sa onim onakvim automobilom ode niz drum - priča kroz osmeh Cina i dodaje da je taj isti pop u svom kraju važio za popa koji zna debelo da naplati svoje usluge.

- Ko će da zna zašto je pobegao. Možda se plašio da mu ne naplatim kao što on naplaćuje - veli veselo Cina koji poslednjih godina voli da se bavi i pčelama.
- Sad’ svi automobili imaju kompjutere, a ja to ne umem da popravljam, pa ima manje posla, a meni ostaje više vremena da se bavim pčelama. Ne brinem ja mnogo, u traktore i radne mašine neće još da ugrađuju kompjutere, a do tada ja sam njihov „doktor”.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.