Reklame


Ma, kakva vlaška magija! Ništa nije tako opasno i ne može naneti toliko zla kao sihir, tvrde za alo.rs u Novom Pazaru, gradu u kom od malih nogu decu plaše pričama baš o ovakvoj crnoj magiji.

Novi Pazar
Nema opasnije magije od sihira, reći će vam svi u Novom Pazaru
Ukoliko vam neko, “postavi” sihir, razoriće odnose u vašoj porodici, nećete imati napretka u jednoj ili u svim sferama života i ono najgore, može izazvati realnu psihičku ili fizičku bolest, tvrde sagovornici alo.rs iz Novog Pazara. Iako se u ovom mestu pričaju razne legende ili anegdote u koje se veruje ili ne, sihir je ono sa čime su se mnogi ljudi susretali i to pamte kao neverovatno loše iskustvo.
- Sećam se da mi u tom periodu nije baš “išlo” u životu. Imao sam stalno neke probleme a da nikako nisam uspevao da shvatim šta se zapravo događa. Znam da se sve kretalo u nekom negativnom smeru ali sam razmišljao da je naišao loš period. Jednog dana pošao sam sa drugarom da prošetamo i prolazili smo blizu "Mahale", zaustavila nas je starija Romkinja i rekla mi da mora nešto da mi kaže: Tebi je dete neko učinio zlo! Gledao sam je zbunjeno - poćinje svoju ispovest U.M. (29), mladić koji tvrdi da je bio žrtva sihira.
Kako prepoznati sihir!
Sihirbaz, tačnije onaj ko postavlja sihir, dođe do nečega što je direktno ili indirektno u dodiru sa telom žrtve (kosa, nokti, izlučevine-uzimaju se sa odeće žrtve). Mnogi su posvedočili da im je nestao deo odeće i potom se nekim čudom pojavio, doduše izmenjen (pocepan, izvezen koncem određene boje, isprljan nečim što je teško ili nemoguće očistiti). Ove stvari se vraćaju, ali sada je na njima sihir koji najčešće počinje delovati onog momenta kada dođe u dodir sa vlasnikom, ali ovako nešto nije pravilo.
Crna magija
Ukoliko vam loše ide, proverite šta imate u saksijama!
- Nastavila je da mi priča i zaista sam mislio da će mi reći neke uobičajene stvari koje kažu kada gledaju u dlan ili karte. Ipak sam se prevario, kaže U. i dodaje šta mu je starica rekla:
- "Ja ću ti pomoći. Ti pored svoje kuće imaš neki prostor gde ne sedite baš svakog dana, tu ćeš negde naći ljuske od jajeta. U tvom ormanu se nalazi pocepan čaršav, u saksiji za cveće ćeš pronaći crveni konac. Uzmi sve to i baci u reku”. Zanemeo sam. Čim je rekla prostor pored kuće, setio sam se šupe u kojoj držimo drva, seća se U.M.
Crna magija
"U tvom ormanu se nalazi pocepan čaršav":  U.M. (29)
“Pitao sam je odakle bi to moglo da se nalazi kod mene i ko je uopšte sve to mogao tu da ostavi. Rekla je samo da mi je neko ko živi u blizini moje porodice i mene postavio sihir, i da je to osoba koja nam želi zlo. Pokušavao sam da zaboravim na sve to što mi je rekla, jednostavno nikada nisam verovao u te vradžbine. Za mene su to sve bile gluposti. Ipak, samo što sam stigao kući, počeo sam da tražim sve što je rekla i našao sam. Nikada se čudnije u životu nisam osećao. Tada nikome o tome nisam želeo da pričam. Bacio sam sve te stvari i nisam hteo da razmišljam o tome. I zaista, lagano je sve dolazilo na svoje”, završava priču U.M.
Hodža Raif: Ne postoje nedodirljivi i zaštićeni!
“Nisam se nikada lično bavio uklanjanjem sihira, ali verodostojno tvrdim da postoji. U Kur’anu je zapisano i Nadžer je izrekao da je to složeno delovanje zlih duhova i podložnost uticaju nadprirodnih sila. Da bi se čovek time bavio morao bi da pogazi načela koja u Kur’anu postoje, one principe kojima se mi muslimani vodimo.Onaj ko veruje u Alaha, ne može biti sihirbiz. Kada vam je sihir postavljen tada šejtan(džin) kontroliše ljudsku svest i osoba nije svesna svojih postupaka. Ne postoje nedodirljivi i nezaštićeni“, kaže Raif Krkušić, hodža iz Novog Pazara.
U malim lokalima u Novom Pazaru, gde ljudi ispijaju kafe i čajeve, najviše se “šuška”o ovim nesvakidašnjim pojavama. Razgovara se o strahu od toga da se ne nagazi na tuđ sihir. Ako je loše krenulo, često biste bili u prilici da čujete : “Ma meni je neko sihir postavio” Ovu vradžbinu mogu ukloniti upravo one osobe koje je i postave. To su obično starije vračare. Osim vračarama, kada im se postavi sihir ili osobe bar misle da je tako, obraćaju se za pomoć hodžama. Oni obično mogu prepoznati da li je sihir postavljen ili ne.
Crna magija
Ljuske od jajeta i crveni konac sigurni znaci da vam je neko postavio sihir
Kako se postavlja sihir
Postavljanje sihira može biti izvedeno sa tri strane. Prvi slučaj je kada sihirbaz svojom rukom postavi ono sto je uradio. Zatim postoje oni ljudi koji traže da se sihir napravi. Oba ova slučaja, kada je u pitanju mesto na kome će se naći sihir, su indentična. I sihirbaz i onaj u čije je ime sihir urađen, postavljaju sihir samo na onim mestima koja su dostupna svakom čoveku (postavljanje sihra na/u zemlju, u temelj, krov objekta, mesta unutar kuće, često na prilazu kući). Nakon što sihirbaz napravi sihir, on naredi džinima(šejtanima)da postave sihir na mesto do koga će biti izrazito teško ili nemoguće doći: procepi u stenama, tekuće, stajaće vode itd. Specifičnost ovako napravljenog sihira je da menja mesto na kome je postavljen. Postoji i sihir koji nije napravljen ni na kakvom predmetu. Sihirbaz džina jednostavno na osnovu proračuna određenih podataka uputi na neku osobu (sihirbazi traže ime osobe, ime majke i datum rođenja).

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.