Reklame


Sezona gripa je odavno počela, a ovo je jedan od najjednostavnijih načina da se oslobodite napasti

seks, obrazovanje, žene
Kad osetite bol u grlu ili počnete češće da izduvavate nos, već je kasno. Simptomi gripa se javljaju od jednog do četiri dana nakon što ste bili izloženi virusu.
Koje mere prevencije bi trebalo da preuzmete?
Uz prave mere opreza, možete uštedeti puno papirnih maramica.
"Gram prevencije zaista vredi više i od pola kilograma leka", kaže dr Filip M. Tierno, profesor kliničke mikrobiologije i patologije na Univerzitetu Njujorku Langone Medikal.
Ovo su neki od najjednostavnijih, prirodnih načina poboljšanja imunog sistema usred sezone prehlade i gripa:

1. Seks
Studija iz 1999. pokazala je da seks nekoliko puta nedeljno može da poveća proizvodnju imunoglobina A, antitela koje se bori s prehladom. Samo proverite da vaš partner nije već bolestan!
2. Osam sati sna
Dok ste vi u zemlji snova, vaše telo je na "remontu", popravljaju se ćelije i saniraju povrede koje nastaju tokom normalnog trošenja, kaže dr Tierno.
Sedam do devet sati noćnog sna znači da vaše telo ima vremena da popravi i izlečiti se. Tako će odbiti infekcije. "Ako ne dobijete odgovarajuću količinu sna, sistem ne radi', kaže on.
3. Vežbanje
Vežba koja će redovno ubrzati cirkulaciju krvi može povećati aktivnost belih krvnih zrnaca koje napadaju viruse. "Neka vam cilj bude jedan sat dnevno, ali ne nužno sve odjednom. Čak i ako hodate po kancelariji, idete uz i niz stepenice, pešačite do posla i sa posla, to ne mora biti kontinuirano", kaže dr Tierno.
4. Cink
"Odgovarajuća količina pravih hranjivih materija, posebno minerala, nužna je u sklopu zdrave ishrane jer to omogućuje telu da se bori se sa virusima", kaže Tierno.
To znači manje slatke i masne hrane, a više povrća, voća i belančevina. Jedna od tih hranjivih materija koja ima posebnu ulogu tekom sezone prehlade i gripa je cink, i to s dobrim razlogom. Cink ometa viruse u pristupu našim ćelijama. Dakle, hrana bogata cinkom, poput ostriga i pšeničnih klica, može ponuditi zaštitu.
5. Beli luk
"Antibakterijska svojstva ovog luka mogu pomoći u borbi s određenim bakterijama i virusima. Ali, to mogu i druge biljke i začini, poput timijana", kaže Tierno. Alicin je ključan jer blokira infekcije. Dodajte ga u pileću supu. 

6. Vlaga
Srećom, većina nas se sklonila u tople domove, ali toplina radijatora nosi i jedan minus. U zatvorenom prostoru često nema dovoljno vlage, a bez nje imuni sistem ne može optimalno da radi. Osim što moramo češće da unosimo tečnost, i ovlaživač vazduha takođe može pomoći.
7. Alkohol
Alkohol ometa deo imunog sistema koji vas štiti od ulaska virusa i deo koji se bori s bakterijama koje su već u vama. Zato lakše malo s alkoholom.
8. Masaža
Omiljeno rešenje protiv stresa može vam pomoći i da ostanete fizički zdravi. Iako je sprovedeno malo istraživanja na ovu temu, masaža svakako poboljšava cirkulaciju, što može da pomogne za opštu harmoniju u telu. Nutriitijenti lakše dolaze do ćelija jer je protok krvi bolji. Zato je vrlo korisno otići na masažu.
10. Smeh
Pozitivan stav može vas odvesti daleko – čak i da doživite 100 godina. Ako vam je život pun smeha i optimizma, to može uticati na to da ređe obolite od gripa ili prehlade. "Čini se da se neki delovi imunog sistema proizvode tekom smijanja", kaže Tierno.
11. Perite ruke i ne trljajte oči, ne pipajte usta i nos
Pranje ruku jedna je od boljih mera prevencije. "Oko 80 odsto infekcija se prenosi kijanjem, kašljanjem ili dodirivanjem zaraženih površina. Potom se diraju usta, oči ili nos, glavna mesta ulaska virusa u telo", kaže dr Tierno.
Perite ruke pre jela, pića ili dodirivanja lica. Dezinfikujte zajedničke površine u kući (i kupatilu) i kancelariji, kao što su telefoni, kompjuteri i ručke na frižiderima.

0 коментара:

Постави коментар