Reklame


Dačić: Dat je nalog i za moje praćenje!

Prisluškivali i pratili i samog premijera Dačića

Po istoj akciji po kojoj su se nalazili listinzi za Vučića, nalaženi su i za mene. Ne mogu te službe da budu iznad države, nedopustivo je.

BEOGRAD - Pratili sve žive.
- Neki misle da ministar unutrašnjih poslova treba da podnese ostavku zbog prisluškivanja. Zašto, kad ja nemam nijedno ovlašćenje niti me je ikad iko o tome informisao? Zato MUP mora da se dovede u red, da budu dužni da me informišu o radu. O najvećem broju akcija nisu me informisali.
Ministar nema nikakvih nadležnosti kada je reč o prisluškivanju, oni to rade sami. Traže od sudova dozvole i ne informišu me. To je obaveza direktora policije. On je dužan da referiše i informiše ministra o radu policije. Nisam do sada nijednom informisan o tome ko se prisluškuje za ove četiri godine - kaže na početku razgovora za Kurir premijer i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić.

Direktor policije Milorad Veljović od vas je skrivao koga prisluškuju?
- Ne znam da li su skrivali, ali mislim da način te komunikacije nije dobar. Računa se na to da postoji raskol između Saveta za nacionalnu bezbednost, Biroa za koordinaciju službi bezbednosti i ministra unutrašnjih poslova.
Da li ima sukoba na relaciji vas, Vučića i predsednika Tomislava Nikolića, koji su sad na čelu tih tela?
- Toga više nema. Ja sam odgovoran za rad ministarstva a nisam u toku šta policija radi. To više neće biti moguće. I zato - šta je bilo bilo je, biće raspisan konkurs za novog direktora policije i od sada će morati da se zna red.
Ko je imao interes da stvara sukob između Vučića i vas?
- Krugovi koji se plaše hapšenja, od klasičnog kriminala do privrede, ali i pojedinih bezbednosnih i struktura u policiji, koje žele da love u mutnom, da žive i preživljavaju na sukobu najvažnijih faktora kad je reč o nacionalnoj bezbednosti.
Jesu li i vas prisluškivali?
- Po istoj akciji po kojoj su se nalazili listinzi za Vučića, nalaženi su i za mene. To je nedopustivo. Ne mogu te službe da budu iznad države.
Dokle se stiglo sa istragom o presecanju kolone predsednika Nikolića?
- Istraga je u toku. U pitanju je vozač koji radi u Upravi saobraćajne policije. Kako su me informisali ljudi iz unutrašnje kontrole, general Dragiša Simić nije bio u kolima. Ako je došlo do narušavanja pravila službe i fizičke bezbednosti predsednika republike, biće preduzete mere. Uostalom, to radi policija. Policija je bila i kod predsednika i iza kolone.
Policija preseca kolone, prisluškuje... Ko će snositi odgovornost?
- Neki traže da ja snosim odgovornost. To ne može! Nije moguće! Ako sam ja odgovoran, onda mene moraju i da pitaju. Shvatate li da je u prošlom periodu bilo situacija u kojima sam iz medija saznavao za neke policijske akcije? Shvatate li da ja moram da potpišem za angažovanje specijalnih jedinica SAJ i PTJ, a da nekad uopšte ne znam koja je to akcija?
Kako je to moguće?
- To je bio rezultat toga što je direktor policije imao direktnu konekciju sa kabinetom predsednika republike (Borisa Tadića). Time su se stvarali utisci da je neko nečiji čovek od poverenja. Valjda sam ja bio njima čovek od poverenja jer nisu Veljović i Tadić pravili Vladu, nego Dačić i Tadić. E, sad tražim poštovanje i hijerarhiju u MUP.
I kako stvari stoje u novoj vladi?- Krenulo se od toga da će između mene i Vučića postojati sukob i da će Vučić braniti strukture u policiji od mogućih promena. Takav način razmišljanja neću više da podnosim. Bilo je pokušaja preskakanja MUP. Poslednji zahtev sadašnjeg rukovodstva policije bio je da novog direktora policije ne predlaže ministar, nego Savet za nacionalnu bezbednost.
Zašto?
- Misle da će njih pre ponovo da predloži Savet. Ljudi, to je dečje razmišljanje. Zar vi mislite da će između mene kao premijera i ministra unutrašnjih poslova i ljudi iz direkcija policije Savet izabrati njih? Smešno. Zakonom je definisano kako se bira direktor, pa kako je Jočić birao Veljovića, tako će i Dačić i ova vlada birati novog direktora.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.