Reklame


- Za sedam godina braka i šest godina od razvoda preživeo sam pravi pakao. Supruga me tukla metalnom štanglom, pljuvala, psovala, pretila, tukla je i moju majku, ali i decu. Ipak, batine sam podnosio, to je ništa u odnosu na psihičko maltretiranje, vređanje, zlostavljanje. Najgore muke sam prošao, ali i sada preživljavam golgotu, hoće da mi oduzme decu, ne izlazim iz sudova - priča svoju ispovest za “Blic” Vladimir Latinkić (41) iz Zmajeva.
Vladimir Latinkić: Godinama trpeo nasilje
Latinkić se oženio Verom Pilipović 1999. godine. Brak u početku opisuje kao “prosečan“, sa stalnim problemima, usponima i padovima, koje ima svaki par u Srbiji. Dobili su dvoje dece, a onda 2005. godine počinju problemi.

- Ja sam radio, što se kaže, od jutra do sutra. Imao sam građevinske mašine, to sam radio ujutro, a uveče sam radio u kafiću koji sam otvorio u selu. Supruga je postala ljubomorna, počela je da sluša seoske priče da je varam, a ja nisam znao kud ću od posla. Onda je krenula da me maltretira. Svađali smo se, počela je da me napada. To je radila i kad smo bili sami u kući, ali i pred ljudima. Nasrtala je na mene, udarala me, pljuvala i psovala. Prebila je čak moju majku, staru ženu, izgrebala je, izudarala, ali se sve završilo na krivičnoj prijavi - kaže Latinkić.


Milion dinara na sud
i advokate

- Samo na suđenja, parnice i advokatske naknade zbog tužbi moje supruge do sada sam platio više od milion dinara. Imam više od 15 kilograma sudskih spisa, jer ne postoji stvar zbog koje me nije tužila i zbog čega nije pozvala policiju. Meni svakog dana stižu sudski pozivi. Pijem lekove za smirenje, ne mogu da se oporavim od svega, a ne znam ni kada će proći moje muke - priča Vladimir Latinkić.
Odlučio je da se razvede, misleći da će tada supruga prekinuti sa maltretiranjem.

- Najpre je dobila starateljstvo nad decom. Dešavalo se da ih mesecima ne vidim. Kad im mahnem u prolazu, ona pozove policiju.  Onda je stariji sin jedne noći pobegao od majke kod mene. Pokazao mi je ruke i telo.  Bio je modar od batina, kaže da njega i brata majka tuče stalno, a da je počeo da ga udara i očuh, za koga se supruga udala godinu dana posle razvoda sa mnom. Bio sam zaprepašćen. Pričao mi je kako je celo šiblje iza kuće posekao da majka više ne bi brala pruće da ga bije. Pričao mi je kako ga zaključava u sobu i ne daje mu da jede, “jer ne sluša”. Ostavio sam dete kod mene. Onda sam dobio krivičnu prijavu, jer je na starateljstvo deteta majka imala pravo i ja nisam smeo da ga zadržim - priča Latinkić

Bojazan za starijeg sina
Vladimir Latinkić 31. januara ima suđenje sa bivšom suprugom oko starateljstva nad starijim sinom Radoslavom.
- Nadam se da sud neće pogrešiti i dodeliti joj sina. Preživeo je sa njom batine, tukla ga je i ona i njen sadašnji muž, dete je pod stalnim stresom, skoro me pitao kako će slaviti rođendan ako ga sud od mene oduzme. Plašim se za dete - kaže Vladimir.
Supruga je službi za socijalni rad stalno prijavljivala da Latinkić otima decu, a on je, kaže, dobijao prijavu za prijavom i policija mu je svakog dana dolazila na vrata.

- Nisam smeo zbog sudskih poziva, koji mi i danas stižu, da se pomerim iz kuće - priča Latinkić.

On je, naposletku, pre tri godine od supruge zadobio i teške telesne povrede.

- Došao sam do kuće moje bivše supruge po starijeg sina, a onda su izašli ona i njen sadašnji muž. Nasrnuli su na mene iako sam bio na štakama zbog operacije noge. On me oborio na zemlju, a ona me udarila metalnom šipkom četiri puta po glavi. Zašili su mi sa nekoliko kopči glavu, ona je dobila krivičnu prijavu i na tome se, opet, sve završilo - kaže Latinkić.

Vladimir tvrdi da nije nailazio ni na razumevanje u službama za socijalni rad.

Tek nakon nekoliko godina dobio je starateljstvo nad decom, jer su do detalja ispričali kako ih majka, zajedno sa očuhom, maltretira.

Podrška samohranih roditelja

Vera Totić, predsednica Udruženja samohranih roditelja, priča za “Blic” da je Vladimir Latinkić bio zanemaren i pogrešno tretiran od lokalnih socijalnih službi i da je čak razmišljala o tužbi protiv koleginice, socijalne radnice.

- Vladimir je preživeo mnogo toga i zaista je žrtva porodičnog nasilja svakog oblika. On je jedan od mnogobrojnih muškaraca u Srbiji koji su prošli kroz ovaj problem. Napokon je dobio starateljstvo nad decom i konačno su socijalne službe i policija počele da sagledavaju problem i iz njegovog ugla. Meni se obratio za pomoć i kada sam videla sve činjenice, dokaze i krivične prijave, zaista ima osnova za svaku optužbu protiv supruge - ističe Vera Totić.

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.